Kakšno je normalno pridobivanje teže v nosečnosti (po tednih)?

pridobivanje teže v nosečnosti po tednih

Pridobivanje teže v nosečnosti (po tednih), se porazdeli nekaj na mamico in nekaj na otroka.

.

Zdrava nosečnica, ki ima indeks telesne teže med 18.6 in 24.9, lahko pričakuje, da bo v celi nosečnosti pridobila od 11,5 do 16 kilogramov. Večina kilogramov se bo nabrala v zadnjem trimesečju.

 

Nosečnica, ki ima nekoliko manj kilogramov in ne presega indeksa 18. 6, bo morala v nosečnosti pridobiti od trinajst do osemnajst kilogramov.

 

Mlada mamica, ki prenaša okoli nekaj več kilogramov in ima indeks telesne mase med 25 in 29.9, pa se ne bo smela zrediti za več kot 11 kilogramov. Nosečnice, ki so pretežke, rojevajo otroke s preveliko porodno težo. Ti novorojenčki bodo po vsej verjetnosti imeli preveč kilogramov v otroštvu in kasneje v življenju.

 

Pridobivanje teže v nosečnosti po tednih in kako je teža porazdeljena v zadnjem trimesečju?

 

Nosečnica največ teže pridobi v zadnjem trimesečju. Pridobljena teža je porazdeljena med otroka in mamico na naslednji način:

.

  • Maščobne zaloge za dojenje se dvignejo skupaj na 3,5 kg.
  • Povečane dojke in maternica dodata 1,3 kg teže.
  • Posteljica tehta okrog 700 gramov in plodovnica prav tako okrog 700 gramov.
  • Otrokova teža znaša od 3 do 3,5 kg in povečan volumen krvi ter tekočine do 3 kg.

 

koliko se lahko zredim v nosečnosti

Nekaj povečanja teže povzročijo tudi maščobna tkiva, ki se nabirajo na zadnjici, bokih in stegnih. Maščoba na teh predelih se kopiči med 20-tim in 30-tim tednom nosečnosti. Takrat se tudi najbolj poveča otrokova teža. Tukaj moramo še omeniti povečanje teže zaradi zadrževanja vode v telesu, ki ga običajno povzročijo hormoni posteljice in estrogen. 

 

Otrokova teža je v prvem tromesečju nosečnosti zanemarljiva, nato pa se povečuje od 350 do 400 gramov na mesec. V obdobju pred porodom se otrokova teža povečuje za 500 gramov na teden. Povečanje teže v priporočenih okvirih, je normalno in celo nujno, saj zakon narave zahteva, da telo skladišči energijo za otroka. Na podoben način deluje tudi metabolizem mamice, saj ničesar ne zavrže in vse kalorije skladišči za nujne primere pomanjkanja.

 

Prehrana v nosečnosti in nujna hranila

 

Prehrana v nosečnosti je izredno pomembna, saj mora nosečnica ves čas misliti na zaščito sebe in otroka. Pridobivanje teže v nosečnosti po tednih, je precej odvisno od tega, kakšno hrano ženska uživa v času nosečnosti. Poglavitno je, da uživa hrano, ki je sestavljena iz petih glavnih prehrambenih skupin, v različnih razmerjih.

 

pridobivanje teže v zadnjem trimesečju
Sadje in zelenjava naj bo redno na tvojem jedilniku!

Razmerje se mora gibati v korist sadja in zelenjave, nato sledijo testenine, kruh, krompir in žitarice. Naslednja skupina so mleko in mlečni izdelki, sledijo meso, perutnina, ribe, jajca in ostala beljakovinska živila.

 

Na koncu tabele prehranjevanja naj bo hrana in pijača z visoko vsebnostjo maščob ali sladkorja. Nosečnica bo večino mineralov in vitaminov pridobila iz hrane, ginekolog bodoči mamici običajno predpiše samo folno kislino in vitamin D. Pogosto se zgodi, da mora nosečnica nadomestiti tudi raven železa v krvi.

 

 

Folna kislina v nosečnosti

 

Dnevni odmerek 0,4 mg folne kisline, zmanjša tveganje, da bi se otrok rodil s spino bifido ali kakšnimi drugimi poškodbami nevralne cevi. Folno kislino iz prehrane, dobi nosečnica v naslednjih živilih:

  • zelena listnata zelenjava
  • banane
  • rjavi riž
  • vitaminsko obogateni kruh in žitarice

 

Pomen železa v nosečnosti

 

Železo je nujno za tvorbo krvnih celic, zato naj nosečnica v prehrano vključi rdeče meso, zeleno listnato zelenjavo in stročnice. Če ima kljub temu pomanjkanje železa, ji bo zdravnik predpisal prehranska dopolnila ali tablete z železom. Žal ti dodatki nosečnici pogosto povzročajo zaprtje.

 

Poleg železa je pomemben tudi vitamin C. Običajno je dovolj, če bodoča mamica pri obroku popije sok ene limone. Kofein lahko ovira absorpcijo železa, zato je to še en dober razlog, da se nosečnice odpovedo tej razvadi.

 

katere vitamine jemati v nosečnosti
Vitamin D pridobiš tudi z zmernim izpostavljanjem soncu!

Kalcij in vitamin D

 

Kalcij je bistvenega pomena za razvoj organov otroka. Poleg tega je potreben za razvoj mišic, zob, kosti, živčevja in srca. Bogat vir kalcija so mlečni izdelki, najdemo ga tudi v solati, ribah, soji in mandeljnih. Za presnovo kalcija je potreben vitamin D, ki je pomemben za zdrave kosti.

 

Mnoge nosečnice imajo žal veliko pomanjkanje vitamina D, čeprav lahko priporočeno količino 10 mikrogramov dobijo s hrano, uživanjem prehranskih dopolnil in zmernim izpostavljanjem soncu.

 

Pridobivanje teže v nosečnosti po tednih, lahko preveriš enostavno z vnosom svojih podatkov v kalkulator: 

Pregnancy Weight Gain Calculator

Spletna trgovinica z resnično kul otroškimi in nosečniškimi oblačili.
Bodi kul. Bodi Bambini !